Ceriteraku

Monday, 19 December 2011

Dah lame daku tidak menulis...mood dtg la!!!


Tarian Alam

Pepohon nan kehijauan
Menghibur hati duka lara
Menghadirkan ketenangan
Di pentas duniawi

Rasa yang bertunas itu lalu direntap
Tanpa ihsan
Tanpa belas
Merobek-robek hingga dalam lukanya

Warnamu yang dulunya kehijauan
Kini tinggal kesebuan
Kau tersungkur menyembah bumi
Dek kerana tangan-tangan manusia menodaimu rakus

Pepohon habis ditarah
Memuntahkan sisa kudrat untuk bertahan
Memohon simpati manusiawi
Mengharap ada sinar buat generasi mendatang

Dah lame tak menulis...beginilah hasilnya..
Faham ke?? 
Cuba lah teliti maksudnya... kalau faham tu dah kira okey la kan hihihi...

Wednesday, 7 December 2011

Alhamdulillah..

Aku memanjatkan kesyukuran ke hadrat Ilahi, alhamdulillah... setelah berkawan lebih 4 thn, akhirnya aku mengikat tali pertunangan dengan pilihan hati tanggal 4 disember 2011... Terharu sangat bila mak & abah beri restu pada hubungan kami berdua... Harapanku biarlah hubungan yg terjalin ni berkekalan & mendapat keberkatan darinya...aminn... Terima kasih yang tidak terhingga pada saudara-mara, teman-teman rapat dan jiran tetangga yang turut hadir utk memeriahkan majlis...jasa kalian amatlah dihargai, smoga Allah swt membalasnya dgn penuh rahmat...



Hantaran kami: 9 dari pihak lelaki, 13 dari pihak perempuan... terima kasih pada teman dan saudara yg sponsor 3 hantaran utk pihak lelaki =)

Ketibaan rombongan meminang fuhhh...

Wajah sebelum di make up oleh kak andam: gmbr dgn mak, sahabat baik & bonda nya ;)

Taraaa...gmbr dh make up huhu...

Hasil make up kak fara dari butik pengantin mya irdina, ting***


nie la incik tunang saya...hehe

Bakal adik ipar saya ;)

Teman2 sekolah =)

sarung cincin: nebes nie dup dap dup dap ;}

housemate: nk cium tp xbrapa mnjadi huhu..
(kualiti gambar agak kureng jgk..hehe siap ada garfu dgn pisau kt pulut kuning itew)

Syukur ya Allah...smoga Kau berkati & rahmati perhubungan ini..aminnn =)